Bloodcult's blog with film and book reviews, past articles about Art, History, Mythology, Literature, Cinema, Philosophy and much more. For now, available only in Greek.

Saturday, April 23, 2011

Erzebet Bathory (1560 – 1614) Part II


Το παρόν άρθρο αποτελεί συνέχεια του άρθρου του Bloodgod για τη ζωή της Elizabeth Bathory. Ακολουθούν κάποιες συμπληρωματικές πληροφορίες και ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για την αθέατη πλευρά της Κόμισσας σύμφωνα με τον απόγονό της, Dennis Bathory Kitsz.

Στα πρώτα χρόνια του γάμου της με τον Κόμη Ferenc Nadasdy, η Elizabeth δεν έκανε παιδιά μιας και εκείνος έλειπε συνεχώς σε μάχες. Γύρω στο 1585, η Elizabeth γέννησε ένα κορίτσι που το ονόμασε Anna και μέσα στα επόμενα 9 χρόνια έκανε δύο ακόμα κορίτσια, την Ursula και την Katherina. Το 1598 έκανε και τον πρώτο της γιο ονόματι Paul. Κρίνοντας από τα γράμματα που έγραφε σε συγγενείς της, ήταν καλή σύζυγος και προστατευτική μητέρα, κάτι που δεν θα έπρεπε να εκπλήσσει, αφού οι ευγενείς της εποχής φέρονταν στους άμεσους συγγενείς τους πολύ διαφορετικά απ’ ότι στους υπηρέτες και στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις.
Περίπου στα 1600, άρχισε να ασχολείται πολύ σοβαρά με διάφορα είδη μαγείας. Παρευρισκόταν σε τελετές που περιλάμβαναν θυσίες αλόγων και άλλων ζώων. Η Elizabeth, στα 40 της χρόνια τότε, ήταν απίστευτα ανασφαλής γιατί έβλεπε ότι μεγάλωνε και έχανε την ομορφιά της.
Στα 1600-1610, το σατανικό έργο της κόμισσας βρισκόταν σε έξαρση. Ταυτόχρονα όμως, συνέβαινε το εξής παράδοξο. Η Elizabeth φρόντιζε, τα θύματά της να λαμβάνουν κανονική Χριστιανική πομπή και ταφή από τον τοπικό Προτεστάντη πάστορα. Καθώς ανέβαινε ο αριθμός των νεκρών, ο πάστορας αρνήθηκε να συνεχίσει το καθήκον του γιατί συνειδητοποίησε ότι πολλές νεκρές κοπέλες έρχονταν για ταφή κάτω από “άγνωστες και μυστηριώδεις συνθήκες θανάτου”. Στις 31 Ιουλίου 1614 η 54χρονη τότε Elizabeth υπαγόρευσε την διαθήκη της σε δύο ιερείς της αρχιεπισκοπής του Esztergom. Επιθυμούσε όλα τα υπάρχοντά της οικογενείας της να μοιραστούν ισομερώς στα παιδιά της, αλλά ο γιός της Paul και οι απόγονοί του ήταν ουσιαστικά οι βασικοί κληρονόμοι. Μετά το θάνατό της, το σώμα της είχε κανονιστεί να αποτεφρωθεί στην Εκκλησία της Cachtice (Cachtice στα Σλοβακικά ή Csejthe στα Ουγγρικά) αλλά οι ντόπιοι κάτοικοι αντέδρασαν. Οπότε, σύμφωνα με αυτό, και το γεγονός ότι ήταν μια από τις τελευταίους απογόνους της οικογενείας Bathory και της γενιάς από το Ecsed, το σώμα της θάφτηκε εκεί, στην πόλη προέλευσης της οικογενείας.
Όλα τα έγγραφα σχετικά με τη ζωή της Elizabeth έμειναν σφραγισμένα για παραπάνω από ένα αιώνα και το όνομά της απαγορευόταν να ακούγεται στην Ουγγρική κοινωνία. Διαφέροντας από τη μέση γυναίκα, η Elizabeth ήταν πολύ μορφωμένη και η εξυπνάδα της ξεπερνούσε ακόμα και αυτή πολλών αντρών της εποχής της. Ήταν διαφορετική. Μιλούσε άπταιστα Ουγγρικά, Λατινικά και Γερμανικά την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι Ούγγροι ευγενείς δεν μπορούσαν ούτε να γράψουν ή να διαβάσουν. Κάποιοι μελετητές θεωρούν ότι ίσως να ήταν παράφρων κρίνοντας από τις ακρότητες που έκανε, αλλά αν κάποιος κοιτάξει το παρελθόν της, θα δει ένα απόλυτα φυσιολογικό άτομο που έχει τον πλήρη έλεγχο. O Raymond T. McNally, συγγραφέας τεσσάρων βιβλίων πάνω στο θέμα του Dracula (στην ιστορία, λογοτεχνία και βαμπιρισμό), στο πέμπτο του βιβλίο με τίτλο Dracula was a Woman παρουσιάζει εκδοχές στο ότι ο Bram Stoker στο Dracula ήταν επηρεασμένος από τους μύθους γύρω από το πρόσωπο της Elizabeth. Γιατί, για παράδειγμα, να μετατρέψει ένα Ρουμάνο Πρίγκιπα σε ένα Ούγγρο Κόμη; Γιατί, αφού δεν υπάρχουν μαρτυρίες ότι ο Vlad Dracul όντως έπινε ανθρώπινο αίμα, στο βιβλίο του Stoker ο Dracula πίνει αίμα και φαίνεται νεότερος κάθε φορά που το κάνει; Οι απαντήσεις μπορούν να βρεθούν αν αναλύσει κανείς την ιστορία της Elizabeth Bathory

No comments:

Post a Comment