Bloodcult's blog with film and book reviews, past articles about Art, History, Mythology, Literature, Cinema, Philosophy and much more. For now, available only in Greek.

Monday, May 2, 2011

Will or Magic?


Εισαγωγή
Η μαγεία υπήρχε και υπάρχει. Αυτό είναι ένα άρθρο που περιγράφει κάποιες βασικές έννοιες της μαγείας στις διάφορες θρησκείες πολιτισμούς και εποχές. Σίγουρα δεν θα αναλυθούν τα πάντα γιατί πραγματικά χρειάζονται τόμοι για αυτό. Πολλά από αυτά που θα διαβάσετε έχουν γραφτεί από αρκετά βιβλία που έχω διαβάσει εδώ και πολλά χρόνια. Δεν θα γράψω όλη την βιβλιογραφία γιατί είναι αρκετή. «Το αποκρυφιστικό βιβλίο έχει ένα μικρό τίμημα για να το διαβάσεις», συνήθως είναι ζωτική ενέργεια.

Ιστορική αναδρομή
Η μαγεία υφίσταται από την εποχή που ο άνθρωπος άρχισε να έχει λίγη νοημοσύνη. Με διάφορα ξόρκια και τελετές οι πρωτόγονοι πολιτισμοί κατόρθωναν (ή όχι) να πετυχαίνουν τους σκοπούς τους. Πολιτισμοί με έντονο το στοιχείο της μαγείας ήταν αυτοί των Ασσυρίων, των Αιγυπτίων, των Βαβυλωνίων και, φυσικά, των Ελλήνων. Πολλά είναι τα ευρήματα από τους αρχαίους πολιτισμούς που έχουν αναπαραστάσεις μαγικών τελετών και προέρχονται από ευγενείς τάξεις, μέχρι ξόρκια χαραγμένα σε απλά αντικείμενα του κοινού λαού. Τα περισσότερα από αυτά είναι ερωτικής επιθυμίας για κάποιο πρόσωπο χωρίς να λείπουν και οι ομοφυλοφιλίες. Από τα όργια οι μάγοι και οι μάγισσες συμπύκνωναν πάντα μεγάλα ποσά ενέργειας.
Η μαγεία εξελίχθηκε και οι απόκρυφιστές κάθε εποχών πειραματιζόντουσαν, οραματίζονταν και κατέγραφαν τις επικλήσεις και τις τεχνικές. Πολλές από αυτές έχουν χαθεί λόγω διωγμών των μαγισσών κυρίως το μεσαίωνα. Το «σφυρί των μαγισσών» (Malleus Malleficarum) εξαφάνισε πολλά από τα συγγράμματα που είχαν γραφτεί. Και φτάνουμε σήμερα που χρησιμοποιείται ίσως λιγότερο από ποτέ, και συνήθως αρκετά κρυφά στις ανεπτυγμένες χώρες. Υπάρχουν και κάποιες οργανώσεις, αλλά οι περισσότερες έχουν μόνο κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Οι πραγματικές δεν φαίνονται…
Είδη μαγείας
Αυτό είναι ένα μεγάλο κεφαλαίο που αποκλείεται να περιγραφεί πλήρως και αναλυτικά. Θα αναφέρω απλά τα κυριότερα και πιο γνωστά είδη συνοπτικά.
Χαμηλή μαγεία – Η Μαγεία φυσικού κόσμου
Εδώ συγκαταλέγεται η μαγεία η οποία χρησιμοποιεί φυσικά υλικά και τελετές για να πετύχει καλά αποτελέσματα σε διάφορους τομείς του φυσικού περιβάλλοντος. Δηλαδή χρησιμοποιείτο κυρίως από τον αγροτικό λαό για να αποκτήσει καλές σοδιές, αρκετά ζώα και υγιή, ευημερία και καλοτυχία στις περιουσίες, στις παραγωγές, στις οικογένειες και γενικώς στη ζωή τους. Χρησιμοποιούσαν και θυσίαζαν κάποια από τα προϊόντα τους, όπως γάλα, μέλι, ζώα και βότανα για να πετύχουν τους σκοπούς τους.
Γητειές
Ήταν και είναι ένα είδος απλής πρακτικής μαγείας υλικών και ξορκιών, τα οποία κάποιοι μαθαίνουν από παλιότερους συνήθως, και χρησιμοποιούν πολλές φορές (και μερικές φορές ασυναίσθητα) για να γιατρέψουν κάποια ασθένεια, να διώξουν κακά πνεύματα, να απαλλαγούν από κάποια μικροπροβλήματα, να διώξουν άγχος και να γαληνέψουν τους ανθρώπους. Ένα απλό παράδειγμα γητειάς είναι το ξεμάτιασμα, το οποίο παραδέχεται το μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων.
Μαγεία υγείας και χρήματος, τύχης
Είναι διάφορες μαγικές συνταγές οι οποίες δεν γίνονται με κακοπροαίρετο σκοπό. Συνδυάζουν μερικά φυσικά στοιχεία, κάποια υλικά αξίας σε συνδυασμό με αστρολογικές μετρήσεις (συνήθως ελέγχεται η θέση των πλανητών και η φάση της σελήνης αν ευνοούν) και κάποιες μαγικές φράσεις και τελετές. Αυτές πραγματοποιούνται σε συγκεκριμένες μέρες, και όλα τα σύνεργα και τα υλικά πρέπει να έχουν αποκτηθεί με το σωστό τρόπο και να θυσιαστούν για το καλό του ενδιαφερόμενου.
Ερωτική μαγεία
Η ερωτική μαγεία χρησιμοποιείται άλλοτε με καλοπροαίρετο και άλλοτε με κακοπροαίρετο σκοπό. Χρησιμοποιείται κυρίως από γυναίκες και περιλαμβάνει πλήθος ξορκιών, τελετών, διαφόρων τεχνικών και συνταγών για την πραγμάτωση του επιθυμητού αποτελέσματος. «Καλοπροαίρετη» χρήση αυτού του είδους μαγείας είναι η προσέλκυση προσώπων που κάποιος επιθυμεί, το δέσιμο κάποιου, το σφράγισμα σχέσεων και συναισθημάτων, η βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης, αφροδισιακές συνταγές φαγητών, η πρόβλεψη μελλοντικών ερωτοτροπιών, η αποφυγή απιστιών και διάφορα άλλα. Αποτελούν εύκολες τεχνικές και γι’ αυτό είναι και αρκετά διαδεδομένες. Το λάθος σε αυτού του είδους μαγείας είναι ότι τα όρια μεταξύ καλοπροαίρετης με κακοπροαίρετης είναι πολύ κοντά και συχνά γίνονται ανεπανόρθωτα λάθη.
ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΜΑΓΕΙΑ ΜΕ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΘΑ ΔΕΧΤΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙ ΤΡΙΑ.
Λευκή Μαγεία
Η λευκή μαγεία χρησιμοποιήθηκε πολύ από τον πρωταρχικό αποκρυφιστή όλων των εποχών, τον Βασιλιά Σολόμωντα. Αναφέρεται ότι με αυτή πετύχαινε τα περισσότερα κατορθώματα του. Ο ίδιος επίσης ο Άλιστερ Κρόουλι την χρησιμοποίησε. Η Λευκή μαγεία είναι κατά κόρον η επίκληση των ίδιων των αγγέλων του Θεού από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα για την πραγματοποίηση των επιθυμιών του μάγου. Η επίκληση αυτών για να πετύχει, χρειάζεται αγνή ψυχή και ειλικρινή καλοπροαίρετη ευχή. Το κεφάλι θα πρέπει να είναι σκυμμένο και με ήσυχη καθαρή φωνή θα πρέπει να θέσει κάποιος το αίτημά του. Ανάλογα με το τι επιθυμεί, καλεί και τον συγκεκριμένο άγγελο. Όταν φεύγει, αφήνει μια ευχάριστη μυρωδιά στο δωμάτιο της επίκλησης. Όποιος δεν είναι καθαρός δεν πετυχαίνει τίποτα.
Καβαλιστική
Η καβαλιστική θεωρείται ότι είναι ο αποκρυφισμός των Ιουδαίων. Έχουν γραφτεί πολλά βιβλία και εδάφια για την Cabbala και επίσης πολλά έχουν χαθεί. Είναι από τις παλιότερες μορφές μαγείας και διαλογισμού. Ο Άλιστερ Κρόουλι έχει γράψει το περίφημο «Βιβλίο πέντε» στο οποίο περιγράφει πώς μπορεί κάποιος να φτάσει τις δέκα Σεφιρότ που αποτελούν τα θεμέλια δημιουργίας του κόσμου, μέσω του διαλογισμού χαλάρωσης (η λεγόμενη μάντρα), και γενικά όλα τα βήματα αν θέλει να φτάσει στη θέωση κατακτώντας κάποιο επίπεδο των Σεφιρότ. Υπάρχουν κείμενα που αναλύουν παλιά εδάφια και κάποιες έννοιες μαγείας, γκόλεμ και διάφορες άλλες τελετές. Εννοείται βέβαια ότι υπάρχει και η σκοτεινή πλευρά της Cabbala.
Μαύρη Μαγεία
Αρκετά διαδεδομένη τα παλιότερα χρόνια με πολλές διαφορετικές τεχνικές και ονόματα που διαφοροποιούνται ανάλογα με την θρησκεία, την εθνικότητα και τη χρονολογία. Ο άνθρωπος, λόγω κακοβουλίας, φιλοδοξίας, φιληδονίας και φιλαργυρίας την χρησιμοποίησε μερικές φορές σε υπερβολική έκταση. Από όσο έχω καταλάβει μάλλον τελικά κατάφερναν τις περισσότερες φορές το σκοπό τους. Πρωτεργάτης χωρίς βέβαια να είναι υποστηρικτής, ήταν ο Βασιλιάς Σολόμωντας. Ο μύθος λέει ότι ο Θεός του χάρισε ένα δαχτυλίδι με το οποίο αυτός κατάφερε να υποτάξει όλους τους δαίμονες και να τους χρησιμοποιήσει για δικούς του σκοπούς. Ωστόσο, αυτός κατέγραψε ένα μικρό αριθμό των τεχνικών της επίκλησης τους, και για το λόγο αυτό ονομάστηκε ΣΟΛΟΜΩΝΙΚΗ. Η Σολομωνική όμως εμπλουτίστηκε στους επόμενους αιώνες και κατέληξε λανθασμένα να παρομοιάζεται με το σατανισμό. Υπάρχουν πολλές επικλήσεις δαιμόνων και αναλυτικές τελετές, κατασκευή μαγικών πενταγράμμων, επικλήσεις στοιχειών, οι οποίες αποβλέπουν στην γρήγορη γνώση του μέλλοντος και σε διάφορες σεξουαλικές ορέξεις, στην απόκτηση γνώσεων φυσικής χημείας και όλων των επιστήμων, στην απόκτηση μεγάλου πλούτου, στην απόκτηση μεγάλης δόξας, στην απαλλαγή από τους εχθρούς και την καταστροφή αντίζηλων, μέχρι και το θάνατο τους. Αναφέρεται ότι για να πετύχει κάποιος αυτούς τους σκοπούς πρώτα πρέπει να συνομολογήσει συμβόλαιο με το Διάβολο και τα πνεύματα του, υπογράφοντας με το αίμα του… Στη σκοτεινή πλευρά της μαγείας εντάσσονται οι παρακάτω μαγείες: ΣΟΛΩΜΟΝΕΙΟΣ ΚΑΒΑΛΙΣΜΟΣ, ΝΕΚΡΟΜΑΝΤΕΙΑ (Βιβλίο Νεκρονόμικον), ΒΟΤΑΝΟΜΑΝΤΕΙΑ, ΣΟΛΩΜΟΝΕΙΑ ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ, ΑΛΧΗΜΕΙΑ (Όπως τελικά κατέληξε ), ΒΟΥΝΤΟΥ και άλλες…. Η μαγεία αυτού του είδους είναι δελεαστική και επικίνδυνη.
Μετά όλα αυτά τα προηγούμενα που διαβάσατε θα μπορούσε κάποιος να πει ότι όλα αυτά είναι βλακείες! Αυτό σηκώνει αρκετή συζήτηση, δεν είναι τόσο απλό. Καταρχήν αυτά χρησιμοποιούνται εδώ και αιώνες και συνεχίζουν μέχρι τις μέρες μας. Πολλοί άνθρωποι ακόμα χρησιμοποιούν την μαγεία, ακόμα και στην καθημερινή ζωή τους, χωρίς να το καταλαβαίνουν. Το ξεμάτιασμα χρησιμοποιείται κατά κόρον και έχει και θεαματικά αποτελέσματα! Επίσης, κάτι ακόμα που ισχύει για την υποχθόνια μαγεία και ενέργεια είναι ότι ο κόσμος να αμφισβητεί. Η αμφισβήτηση είναι το καλύτερο καταφύγιο των υποχθόνιων δυνάμεων. Μέσα από αυτήν βρίσκουν εύφορο έδαφος να κυριεύσουν. Δηλαδή μέσα από την άγνοια καθοδηγούν κάποιον εκεί που θέλουν.
Παρόλα αυτά τα πάντα μπορεί να είναι απλά η και τρελά παιχνιδίσματα του μυαλού… Μετά από τα παραπάνω, έρχεται κάτι που ισοπεδώνει τα πάντα και ίσως να είναι και μια πιθανή εξήγηση της μαγείας. Η μαγική λέξη λέγεται ΘΕΛΗΣΗ... Αυτό το πράγμα που πηγάζει από το υποσυνείδητο μας, και μας εξηγεί τί πραγματικά υπάρχει μέσα μας και τί θέλουμε. Πηγάζει από την αυθόρμητη θέληση, όχι από την κατευθυνόμενη. Η σύγχρονη κοινωνία μας επιβάλει από τη στιγμή της ύπαρξης μας κάποιους κανόνες και νόμους, στους οποίους πρέπει να υπακούσουμε. Πόσες φορές σκεφτήκατε παράλογα αλλά η πραγματικότητα σας επανέφερε; Η μαγεία πάντα ξέφευγε από αυτούς τους νόμους, για το λόγο αυτό και καταδιωκόταν πάντα. Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να επικρατήσει αναρχία, αλλά πρέπει να βρούμε την μαγεία μέσα από την σκέψη μας. Αν κάτι το θέλουμε πραγματικά πρέπει να βρούμε την κατάλληλη διάθεση. Αυτή θα απελευθερώσει αυτά που βαθιά σκεφτόμαστε και πολλές φορές συνειδητοποιούμε ότι πραγματοποιήθηκαν, ενώ δεν το περιμέναμε, αλλά κάπου βαθιά μέσα μας το σκεφτήκαμε και μας άρεσε κάποια ορισμένη στιγμή.
Στο βιβλίο τεχνικές υψηλής μαγείας, ο Francis King και ο Steven Skinner μιλούν για τέσσερις βασικές παραδοχές της μαγείας:
1.Το υλικό σύμπαν αποτελεί μόνο ένα μέρος της συνολικής ανθρωπότητας.
2.Η ανθρώπινη δύναμη της θέλησης είναι η πραγματική δύναμη, μπορεί να χειραγωγηθεί και να συγκεντρωθεί, ενώ η πειθαρχημένη θέληση είναι ικανή να αλλάξει το περιβάλλον και να προκαλέσει παραφυσικά φαινόμενα.
3.Αυτή η δύναμη της θέλησης πρέπει να καθοδηγείται από την φαντασία.
4.Το σύμπαν δεν είναι ένα μείγμα τυχαίων παραγόντων και επιρροών, αλλά ένα τακτοποιημένο σύστημα αντιστοιχιών και η κατανόηση του μοτίβου τους βοήθα τον ασκούμενο να τις χρησιμοποιήσει για σκοπό καλό η κακό.
Αυτοί οι τέσσερις κανόνες αν επιτευχθούν είναι πιθανό ότι θα γνωρίσουμε την επιτυχία. Όλα τα παραπάνω που αναφέρθηκαν καταλήγουν σε αυτούς τους κανόνες.

No comments:

Post a Comment